lördag 4 juni 2011

Min grodprins

Här kommer lite bilder från gjutningen igår. Förberedde alla formar innan jag blandade betongen genom att pensla dem med olja. Använde lite olika formar, en köpt gjutform, en bricka, löv och iskuber av silikon. De är lätta att arbeta med och de kan användas flera gånger och det finns mycket man kan göra med dem.

Hade turen att ha en tom kruka i lagom storlek att lägga formen på.

 Det viktigaste att tänka på är att försöka ha ett rakt underlag att ställa formarna på. Detta ska bli en groda, och inte vilken som helst utan min alldeles egna "Grodprins". Formen köpte jag på Panduro för ynka 29:- när jag var där senast. Hoppas den kommer tåla att återanvändas då jag vill göra fler.

Å så lite "iskuber"

 Sista bilden föreställer ett litet "större" projekt som ska bli väldigt spännande att se om det blir som förväntat.
Kan säga att det gick åt en hel del betong och mycket blandande blev det. Nu gäller det bara att ha tålamod och låta betongen bränna ordentligt i ett par två, tre dar i alla fall innan man kan kika på resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar