tisdag 14 juni 2011

Senaste veckan..

  
Förra helgen var det ju underbart väder och på eftermiddagen satt jag på altan och slöade, rastlös men seg av värmen sysselsatte jag mig med att göra rosor av sidenband. Hittade fler olika tutorial/beskrivningar på you tube, men fastnade för en. 

Jag använde mig av limpistol som var väldigt smidigt, men ska pröva med snabblim nästa gång då det blir fula fläckar av limmet om man råkar kladda uppe på själva rosen. Jag löste det med att använda glitterlim/stickles på roserna med limkladd! När man väl fått in tekniken så är det inte alls svårt och lite beroende framkallande. 


Som buzzador ska jag ju dela ut prover till vänner och bekanta som de får pröva och tycka till om  Så här dukade jag upp på bordet i helgen när vi hade lunchgäster och självklart fick de ta med sig varsin tub hem när de gick! 

Måste säga att jag gillar tandkrämen. Jag har haft fula missfärgningar längst lagningar, som nu har minskat efter bara en veckas användning.


Jag är en tedrickare av stora mått o-ja! Mest grönt dagtid och rött på kvällen. Men det här var vad jag kalasade på i helgen (fast det var över 30 grader på baksidan). Har haft en förskylning släpandes som inte riktigt velat släppa och på fredagen kom halsontet tillbaka med stormsteg. Skulle ut och partaja med jobbet men det vart soffläge istället, tyvärr. Men jag kom på att jag hade pepparmynta i trädgården som ju ska vara bra för det halsont. Så ut och plocka mig en kvist, koka vatten i min kära vattenkokare och hällde på och lät dra en liten stund i med lite socker och mums... 


Mer när producerat och ekologiskt kan man väl inte hitta. ( Hoppas jag fick bort all myrr bara!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar