söndag 11 september 2011

sköldis

Fick för mig i somras att jag skulle lära mig virka. Så jag letade efter grunderna på nätet och gratis beskrivningar på nätet. Ville göra såna där små söta amigurumi figurer, virka några små blommor till scrapbookingen och kanske göra lite sötsaker till barnen. När jag satt där å öva fick sonen syn på garnet och bad mig göra ett gosedjur i det gröna mjuka garnet till honom. Så här är en av mina första figurer fast i lite större storlek än man brukar göra amigurumisar. 



Nu måste jag bara komma på nått bra till ögon. Har hittat jättefina säkerhetsögon som skulle passa men det är ju försent nu, de ska ju fästas från insidan : p 
Originalet har limmade filtögon, annars kanske man kan använda knappar el korsstygn. Förslag tas tacksamt emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar