onsdag 9 november 2011

Dörrkrans/dekoration

Jag har börjat höst och vinter boat.Vill pyssla mest hela tiden och önskar att jag hade ekonomi för att kunna göra om mer här hemma. Framförallt skulle vardagsrummet behöva göras om. Känns viktigt att ha lite mys runt omkring nu när det börjar bli  mörkt och kallt. Men man får göra det man kan efter förmåga, både fysisk och ekonomisk.
 Detta är ialla fall vad jag roade mig med för två helger sedan. Jag gjorde två hjärtan av lite tjockare ståltråd. Den ena fäste jag buxbomskvistar runt och den andra snurrade jag en fiskelina med pärlor på lite slarvigt runt om. Just nu hänger hjärtana tillsammans med "vingar" från panduro på balkongdörrshandtaget. 



När jag ändå var i farten gjorde jag en enkel krans till dörren också. Böjde till en cirkel som jag klädde med murgröna med två olika sorters blad. Både murgrönan och buxboms- kvistarna kommer ifrån min rabatt på baksidan. Jag visste inte att murgröna växte SÅ bra utomhus, de håller på att ta över hela rabatten. Ganska trevligt bekymmer : ) 
Kvistarna fästa jag med fiskelina för det var vad jag hade hemma. Ett litet trähjärta som dekoration och ett fint snöre till upphängning så var den färdig. Kändes skönt att bara "göra" utan att tänka så mycket som jag brukar. Brukar vela så mycket ibland att det tar bort lusten ur skapandet. Men denna gör mig glad när jag kommer hem!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar